Скульптура движения / Sculpture of movement
Скульптура движения
Обычно, когда вы думаете о скульптуре, вы представляете статичную организацию материала некоторой формы. В целом, это то, на что можно посмотреть, что можно потрогать, обойти кругом. Иногда ты понимаешь, что это, иногда нет. Иногда ты просто проходишь, не обратив внимания.
А если вы видите скульптуру, в которую можно войти, скульптуру с необычным пространством для движения? Игривое и экстраординарное, предлагающее другой взгляд на то, что объективно реально. Скульптура представляет собой систему линейного движения и состоит из множества ритмично повторяющихся элементов. Представление о пространстве становится субъективным в результате творческой интерпретации и наложения элементов и ритмов. Как часть пространства эта скульптура устанавливает пограничные отношения с идеальным стереометрическим ландшафтом, окружающим ее.
В этих условиях скульптура получается диалектическим устройством, в котором представление о пространстве может быть усилено, ускорено и осознано. Такое представление характеризуется высокой степенью абстракции. Внимание уделяется определенным особенностям проекта: соотношению материала с пустотами, темпу, разному ритму у разных входов, соотношению размеров и тому, как воспринимается скульптура.
Скульптура такова, что если даже вы не поймёте о чем она, всегда можно найти свой уникальный способ посидеть на ней.
Sculpture of movement
Usually when you think of a sculpture you imagine a static aggregated material with some shape.
In general something to stare at, that you might touch if you walk around. Sometimes you get the message, sometimes you don’t. Sometimes you just pass by without noticing.
But, what if you see a sculpture which you can step into, a sculpture that offers an unusual space of movement?
A playful and extraordinary experience offering a different perception of what is objectively real.
A sculpture that shows itself as a system of linear movement, revealing the identity of multi rhythmic physical elements from which it is composed. The perception of space becomes subjective as the result of creative interpretation and juxtaposition of the element and rhythms. As an appropriation of space, this sculpture is establishing a boundary-condition relation with an ideal stereo metric landscape surrounding it.
Under these circumstances the sculpture tends to be a dialectic device where perception of space can be amplified, accelerated and perceived however the freedom of subjectivity can register and think.
The interaction with the sculpture becomes subjective as deformation from the objective order of the perceived space.
The representation of this is characterized by a high level of abstraction. Focus is given to specific aspects of the project: the relation of solid with voids, the pace of the solid elements, different rhythm of the openings, physical aspects and how the sculpture can be perceived.
A sculpture made out of light and shadow that evokes subjectivity and movement where materiality is the appearance of an emerging atmosphere. A sculpture which, even if you don’t get its message, you can at least find your unique way to sit on.
Добавить комментарий