Рама для Новосибирска / Picturesque frame for Novosibirsk

Миры Эль Лисицкого / Worlds of El Lissitzky: BODAMER ARCHITEKTEN BDA. Рама для Новосибирска / Picturesque frame for Novosibirsk

Проект: 
Рама для Новосибирска / Picturesque frame for Novosibirsk
Место: 
г. Новосибирск
Время: 
2013 г.
Проектная организация: 
Город: 
Страна: 

Рама для Новосибирска

Квадрат трансформирован в реальный объект. Рама заключает пустоту, что облегчает понимание термина «свобода мысли». Путь СВОБОДЫ символизирует треугольный контур на поверхности земли, вершина треугольника направлена в сторону гигантской рамы.

Ступени ведут вниз, что создаёт чувство ограниченности и принадлежности к «природе пространства» и к «памятнику» одновременно. Для мощения использованы круглые камни, чтобы людям было сложно идти. Это символизирует БОРЬБУ перед достижением СВОБОДЫ. Случайное расположение ступеней сделано так, чтобы создать неудобство для людей перед входом в зал. Можно будет подняться только по определенным ступеням. Это символизирует начало БОРЬБЫ. Квадрат находится на стратегической высоте, которая определяет ПОДЪЕМ к конечной цели (к СВОБОДЕ). Памятник, окруженный зеленью, создает чувство УМИРОТВОРЁННОСТИ и ТИШИНЫ и формирует открытое пространство, где посетители могут насладиться видом через раму.


Picturesque frame for Novosibirsk

The concept of using a large window expands the range of the monument to its physical surroundings . This frame has been used mainly to demonstrate the idea of `freedom´. This also adds light to the works of the originator of the supermatist movement Kazimir Malevich. This enables in capturing the view through the glass, thus making it picturesque at the same time.

PRINCIPLES OF DESIGN

1) FRAME

The square has been transformed into a real sculpture
The frame indicates blankness which enhances the meaning of ‘freedom of thought’.
Thus this glass has been used as an element of FREEDOM.

2) PATH 

The realization to the path of freedom has been done by making a traingular engravement on the surface, with one of its vertix facing toward the direction of the giant frame.

3) DOWNWARD MOVEMENT

The flight of steps leads downwards which creates a feeling of enclosure and belongingness to the `nature of space´ and the ´monument´ as well.

Round cobbled stones has been used to make it uneasy for the people to walk on this surface. This element signifies the STRUGGLE before achieving FREEDOM.

4)RANDOM POSITIONING OF STEPS ON THE SECOND FLIGHT

The random positioning of steps has been done deliberately to make it uncomfortable for people before entering into the arena. This has been done to make it accessible only through some places. This marks the beginning of STRUGGLE.

5)RISE

The square has been kept at a strategic height. The height defines the RISE towards the ultimate goal i.e FREEDOM.

6)INTERACTION WITH THE MONUMENT

The steps have been used as a seating space so that people can interact with the monument.

7)IMPACT WITH THE SITE

The enclosure of the monument with NATURAL BOUNDARIES enhances the feeling of PEACEFULNESS and SILENCE. This also creates an obstruction free zone while users are viewing through the frame.

поддержать Totalarch

Добавить комментарий

CAPTCHA
Этот вопрос задается для проверки того, не является ли обратная сторона программой-роботом (для предотвращения попыток автоматической регистрации)