Игра равновесия / Balancing play

Миры Эль Лисицкого / Worlds of El Lissitzky: Ilaria Bernardi, Andrea Giannotti. Игра равновесия / Balancing play

Проект: 
Игра равновесия / Balancing play
Место: 
г. Новосибирск
Время: 
2013 г.
Город: 
Страна: 

Игра равновесия

Три объекта, ориентированные в разные стороны, находятся на берегу реки. Металлические ракушки достигают равновесия, соединяясь друг. Эти соединения - точечные касания - составляют напряжение, и в то же время физическое и метафорическое равновесие.

Внутри ракушек подвесной мост через открытое пространствоведёт посетителя по разным высотам. Проходя через узкие места соединений, он дает ощущения путешествия в пространстве. Внутри можно организовать художественную коллекцию, небольшую выставку, презентацию или небольшое музыкальное выступление, постоянно или временно. Свет и атмосфера играют фундаментальную роль. Можно даже карабкаться по стенам, сидеть или лежать на них, чтобы ощутить эту «игру равновесия».


Balancing play

Three objects in tension towards the sky, orientated in different directions, are placed on the river's shore. The Ob river is the frontier, the railway bridge represents the connection, the three objects are the tribute to the Russian Constructivism.

The graphic work of El Lissitzky is a world of spatial experiments, floating words and objects in blank space. Two elements are constant in his compositions: dynamicity and balance. The relation between the objects' three-dimensional movement and their subtle balance inspired our vision.

As floating objects in Siberian landscape, these metal shells reach the necessary equilibrium by connecting each other on their vertex. By these connections on single points, they keep the tension of the movement, and at the same time a physical and metaphorical equilibrium is set up. A play of forces in equilibrium, an abstract balance in horizontal tension.

Metal structure is the bone of the shells, for its lightness and simplicity, and as a meaningful reference to the Russian Avant-garde. Steel structure allows to lift the objects from the ground, enhancing their tension, and creating a protected but open public space. From this triangular square, one can step inside the objects.

Inside the shells, a suspended pathway leads through the blank space: it carries the visitor at different heights, it passes through the thin connection points, like a spatial journey experience. The interior space can house art pieces, small exhibitions, projections or music performances, in temporary or permanent feature. Light and atmosphere play a fundamental role. One can even climb the sloping walls, or use them to sit or lie down to contemplate this "balancing play".

поддержать Totalarch

Добавить комментарий

CAPTCHA
Этот вопрос задается для проверки того, не является ли обратная сторона программой-роботом (для предотвращения попыток автоматической регистрации)